cs-CZen-US

cyklopoute.cz

cyklistika s dalším rozměrem
Perfection is in our nature.

Příroda

Kolo je ideální prostředek pro poznávání krajiny
BMX is Back.

Parta

Příležitost poznat nové tváře

Cyklopouť ze Soluně na Velehrad se blíží k svém vrcholu. Účastníci jsou již na Slovensku!!

Deník cyklopoutě Soluň–Velehrad

Před 1150 lety přišli na Velkou Moravu na žádost knížete Rostislava panovníka Velké Moravy soluňští věrozvěstové sv. Cyril a Metoděj. Tuto významnou událost se rozhodla oslavit skupina věřících putováním z místa narození obou bratří města Soluně na Velehrad způsobem, který je jim vlastní tedy na kolech. Navázali tak na svou cyklopouť, kterou jeli loni z Velehradu do Říma k místu hrobu svatého Cyrila.

Letošní cyklopouť započali poutníci v Soluni 19. června v chrámu svatého Cyrila a Metoděje, kde jim na cestu požehnal a předal Ikonu namalovanou studenty místní ikonografické školy soluňský pravoslavný biskup. Cyklopoutníci pak putovali pravoslavnými i katolickými zeměmi. Během své cesty projeli sedm států.

Cyklopoutníci navštívili místa, která jsou spjata s působením svatého Cyrila a Metoděje: Zalavár-Baltnohrad, Nitru, Kopčany, Mikulčice, Metodějovu výšinu, aby zde na Velehradě ukončili svou cestu a předali otci arcibiskupovi Janovi ikonu, kterou celou cestu vezli sebou. Celkem ujeli přes 1800 kilometrů.

Cyklopouť se uskutečnila s podporou Zlínského kraje a pod záštitou otce arcibiskupa Jana Graubnera.

sv. Cyril a Metoděj 1150 let

1. DEN CYKLOPOUTĚ 16.6.

V předchozích sedmi letech jsme každoročně uskutečňovali pouť na kolech na různá významná poutní místa v Evropě. V roce 2007 jsme putovali do Mariazell, v roce 2008 do Čenstochové, v roce 2009 jsme na kolech navštívili významná místa v České republice. Rok nato jsme putovali do Maďarska a na Slovensko. V roce 2011 jsme na kolech putovali Burgosu do Santiaga de Compostela. Doposud nejdelší cyklopouť jsme uskutečnili v roce 2012, když jsme z Velehradu dojeli na kolech až do Říma.

2. DEN CYKLOPOUTĚ 17.6.

Po dlouhé cestě autobusem jsme dorazili do města Ochrid. Cestou jsme měli problémy na hranicích, kde došlo k výraznému zdržení.

3. DEN CYKLOPOUTĚ 18.6.

Dnes ráno jsme museli vstávat hodně brzy. Naše cesta totiž vedla do města Kozani. Toto město je hlavním městem Západní Makedonie, regionu, který je partnerským městem Zlínského kraje. Opět jsme se však nevyhnuli problémům na hranicích a tak jsme do Kozani přijeli později, než jsme plánovali.

4. DEN CYKLOPOUTĚ 19.6.

Ráno jsme se po snídani sbalili a opustili hotel. Na kolech jsme jeli ke kostelu sv. Cyrila a Metoděje.

5. DEN CYKLOUPOUTĚ 20.6.

Etapa: Gevgelja – Vales

6. DEN CYKLOPOUTĚ 21.6.

Etapa: Veles - Vranje

7. DEN CYKLOPOUTĚ 22.6.

4. etapa Vranje – Niš

8. DEN CYKLOPOUTĚ 23.6.

5. etapa Niš - Lapovo

9. DEN CYKLOPOUTĚ 24.6.

6. etapa Lapovo – Bělehrad

10. DEN CYKLOPOUTĚ 25.6.

Den volna, nabírání sil, odpočinek, poznávání města

11. DEN CYKLOPOUTĚ 26.6.

7. etapa Bělehrad – Novi Sad

12. DEN CYKLOUPOUTĚ 27.6.

8. etapa Novi Sad - Sombor

13. DEN CYKLOPOUTĚ 28.6.

9. etapa Sombor - Pécs

14. DEN CYKLOPOUTĚ 29.6.

10. etapa Pécs – Zalavár

15. DEN CYKLOPOUTĚ 30.6.